orezărie

doar pentru că acum sunt milionar nu înseamnă că o să mănânc numai prin restaurante cu multe stele… nu, voi continua să gătesc destul de des (şi prost). Ei bine, am dus în ultimii ani lupte grele pentru prepararea orezului perfect – perfect însemnând în primul rând iute, deci piper şi boia la greu. Anul ăsta m-am ales şi cu nişte şofran, deci am pus şi d-ăsta, şi parcă a ieşit şi mai bun. Eeee… aseară am pus eu orezul la fiert cu ceva apă, sare şi puţin ulei, am mai aruncat în el roşiile pasate, ceva usturoi, o bucată de grăsime de oaie de-mi mai rămăsese de la un grătar, evident piperul şi boiaua, apoi şofranul… şi cum mă uitam prin dulap, la un moment dat privirea mi se opreşte p-o pungă cu busuioc. Mai încercasem eu în trecut, fără prea mult succes, cu alte buruieni, da’ cu ăsta nu. Aşa că l-am luat şi am scăpat câteva fire în oală.

Băăi… BĂĂĂĂIII!!! CRI-MI-NAL!!! Nu ştiu cum de am putut până acum să mănânc orez fără aşa ceva!

Deci, dacă obişnuiţi să mâncaţi orez, vă rog să procedaţi ca mine. Dacă nu vă place iute vă puteţi lipsi de ardei şi piper, da’ şofranul şi mai ales busuiocul trebuie puse neapărat. Nu ştiu dacă nţelegeţi… orezul ăsta e singurul din câte am făcut până acum din care nu mi-ar fi ruşine să le dau şi altora să mănânce 🙂

2 Responses to orezărie

  1. Incorect!
    Se pune un castronaş de ceapă la înăbuşit cu un ardei iute şi vreo 2-5 căţei de usturoi şi un morcov mic ras. Câns s-au sotat bine (încep să se înmoaie toate, s-a colorat fain totul) pui o cană de ceai de orez spălat şi scurs. Amesteci cam un minut (cu duhul blândeţii, nu vrei săjupoi de tot vasul), şi pe urmă pui cam 3 căni de apă. Pui şi un ardei gras, şi ceva ţelină, roşii cuburi. Sau carne friptă.
    Şi da, merge la fix un amestec de busuioc cu tarhon.

  2. Adrian Scheff spune:

    Interesant. Si io mi-s mare amator de orez, numa’ ca io il fac altfel. Gen (where the fuck did I pick that up?) fierb legumele (rosii, ardei, ceapa) si adaug la sfarsit orezul. Will try your recipe next time, boemus. Stii ce mai misto sa faci din orez? Daca ai orez fiert de o zi, doua, faci niste cocoloase si il prajesti in tigaie. It’s oily and unhealthy as crap, but it tastes soooo good!

Lasă un răspuns

